باتلاش کارآگاهان پلیس آگاهی البرز، اعضای باند ۵ نفره سرقت از منازل دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته از آن ها، ۲۴ فقره سرقت کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل شهروندان در مناطق مختلف شهر کرج با شیوه‌های مشترک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ نادر بیگی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که سارقان با تشکیل یک باند ۵ نفره ابتدا خانه‌های فاقد سکنه مناطق مرفه نشین را شناسایی کرده و در ساعات مختلف شبانه روز به وسیله یک دستگاه پراید سرقتی اقدام به سرقت لوازم با ارزش آن‌ها از قبیل وجه نقد، طلا و لوازم خانگی می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که کارآکاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی-پلیسی هویت همه اعضای باند شناسایی را کردند، گفت: در ادامه با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان‌های فردیس، ملارد و شهریار هماهنگی‌های قضائی صورت گرفته و همه سارقان در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

 او با اشاره به کشف تعداد زیادی لوازم منزل و ۳ دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه متهمان، افزود: کارشناسان ارزش اموال مسرقه کشف شده را بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که همه سارقان از افراد سابقه دار در حوزه سرقت بوده و به تازگی از زندان آزاد شده اند،گفت: در تحقیقات تکمیلی سارقان پس از مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس لب به اعتراف گشوده و به ۲۴ فقره سرقت منزل اقرار کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که تحقیقات برای شناسایی مالخران و کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد، افزود: شهروندانی که از اماکن مسکونی خود به صورت مقطعی استفاده می‌کنند، حتما باید خانه خود را به نگهبان و تجهیزات بازدارنده مجهز کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانایی رمز امنیت
۲۱:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
وقتی مالباخته ها به درب، حفاظ، قفل، دوربین و آلارمهایی که بدون هیچ تضمینی ضد سرقت یا دزدگیر معرفی میشوند اعتماد میکنند میشه همین وضعیت در حالیکه کافیه یک قفل ضد دیلم روی درب نصب کنند و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن و پنجره ها که نه تنها وقتی منزل نیستند بلکه مخصوصا وقتی در حال استراحت، تماشای تلویزیون یا حتی استحمام هم هستند و حتی متوجه شدند که سارقین خشن دارن تلاش میکنند بیان داخل، حتی نیاز نباشه از جاشون بلند شوند یا به پلیس زنگ بزنند