مسیر انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد بطول ۸۲۱ کیلومتر اجرایی شده و هم اکنون در مسیر خود آب مورد نیاز صنایع و معادن را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی تربت‌حیدریه گفت: در شرایطی که سرمایه‌گذاران و کشاورزان از بحران آب و مشکلات کم آبی نگران بوده و نگرانی بابت توسعه اقتصادی و تثبیت جمعیت در شرق کشور وجود دارد یکی از کار‌های بزرگ و تاریخی در نظام اسلامی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است که هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

او افزود: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در چهار خط در حال اجراست که خط اول آن به طول ۸۲۱ کیلومتر از خلیج فارس به استان کرمان و یزد اجرایی شده و هم اکنون در مسیر خود آب مورد نیاز صنایع و معادن را تامین می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همزمان با افتتاح این خط انتقال، خط دوم انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع و معادن خراسان رضوی به طول هزار و ۵۴۰ کیلومتر در دست اجراست.


بیشتر بخوانید


رزم حسینی بیان کرد: خط سوم انتقال آب به اصفهان نیز از مسیر هرمزگان، کرمان و یزد است و عملیات اجرایی آن در حال انجام می‌باشد تا آب مورد نیاز صنایع و پالایشگاه‌های اصفهان را تامین کند.

او تصریح کرد: خط چهارم انتقال آب نیز از دریای عمان به چابهار برای صنایع مناطق آزاد چابهار در حال اجراست.



انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا صنایع رو کنار دریا تاسیس نکردید؟