سازمان‌های مردم نهاد با فعالیت‌های داوطلبانه نو و ارائه خلاقیت بیش از پیش به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در نشست سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد، گفت: اعتیاد به عنوان بحران بزرگ اجتماعی زمان ما تبدیل شده و با تصویب قانون نمی‌توان یک آسیب اجتماعی را کنترل کرد بلکه نیاز به تغییر باور‌ها و نگرش‌های مردم است.

او افزود: پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر نیازمند مشارکت جدی مردم و بخش‌های دولتی و غیردولتی است.

کرمی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد باید با تقویت دانش و مهارت خود، مدیریت فعالیت‌های داوطلبانه نو و ارائه خلاقیت‌های فراوان بیش از پیش به مسئله اصلی یعنی آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهارداشت: سازمان‌های اجتماعی نمی‌توانند مسیر سلامت اجتماعی دست پیدا کنند مگر اینکه سازمان‌های مردم نهاد تخصصی و اثرگذار را مداخله‌گر در کنارشان به ویژه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد فعالیت کنند.

کرمی گفت: آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و همچنین آموزش و تقویت مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، شغلی و ارتقای رفتار‌های تاب آورانه از بهترین و مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از اعتیاد است که باید همواره توسط دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار