معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۳۸ نفر از علاقمندان از آموزش‌های صنایع دستی در استان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، توحید دلاور قوام، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۳۸ نفر شامل ۸۸ نفر در دوره‌های آموزش کوتاه مدت (عمومی و تخصصی) به صورت مجازی، حضوری و (خانه به خانه در مناطق روستایی) و ۵۰ نفر در دوره‌های آموزش شاغلین صنایع‌دستی مناطق روستایی شرکت کردند.

او بیان کرد: ارائه آموزش‌های صنایع‌دستی به علاقمندان در رشته‌های مختلف را گامی در راستای رونق تولید در این بخش برشمرد و بیان کرد: با همین هدف آموزش‌ها در این بخش در طول سال تداوم می‌یابد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ارسال پرونده ثبت میراث ناملموس سفال سنتی (بارداق) به شورای ثبت آثار ملی در این مدت خبر داد و گفت: با ثبت ملی صنایع‌دستی زمینه برای معرفی هر چه بیشتر و احیای این هنر‌ها و صنایع‌دستی فراهم می‌شود.

دلاور قوام تکمیل پرونده و انتخاب خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم و معرفی به شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و جهانی را از دیگر اقدامات سه‌ماهه امسال دانست و عنوان کرد: در سال گذشته مغان به عنوان شهر ملی ورنی و عنبران به عنوان شهر ملی گلیم به ثبت رسید که امسال تلاش برای افزایش تعداد شهر‌های ملی استان به سه شهر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.