آمادگی کامل دانشمندان ناسا در برابر طوفان های پیش رو

دانشمندان ناسا با استفاده از داده‎‎‌های ماهواره رصد کننده زمین، در مواجهه با بلایای طبیعی آمادگی کامل خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل ملی هوا نوردی و فضا، بر اساس به روزرسانی روز جمعه مرکز ملی طوفان ها، طوفان السا در شرق جزایر Windward و South Leeward تشکیل شده است و انتظار می‌رود تا پایان هفته باران‌های سنگینی را به این مناطق وارد کند.

گفته شده طوفان، تقریباً با سرعت ۳۰ مایل بر ساعت به سمت غرب و شمال غربی حرکت می‌کند. پیش بینی می‌شود طوفان می‌تواند اوایل هفته آینده به فلوریدا کلیدز برسد. افزون براین، اول ژوئن آغاز رسمی فصل طوفان‌های آتلانتیک بوده که به طور رسمی در ۳۰ نوامبر به پایان می‌رسد.

ناسا با استفاده از داده‌های ماهواره رصد کننده زمین، نقشی اساسی در علم طوفان را ایفا می‌کند. برای پیش بینی عملیاتی، نقش اصلی آژانس، مشارکت حیاتی با سازمان ملی اقیانوس و جو است. علاوه بر این اداره کل هوانوردی و فضا، مجموعه ماهواره‌های NOAA را طراحی، راه اندازی و داده‌هایی را فراهم کرده که می‌توانند مدل‌های پیش بینی آب و هوا را تغذیه کنند.

آمادگی کامل  دانشمندان ناسا در برابر طوفان های پیش رو

گفتنی است، تغییرات آب و هوایی گرما در حوضه‌های اقیانوس افزایش و این احتمال را می‌دهد که طوفان‌ها سریعتر تشدید و قوی‌تر شوند.

بیل نلسون، مدیر ناسا اظهار کرد: همزمان با تشدید تغییرات آب و هوایی و ایجاد خطرات طبیعی همچون طوفان‌ها، ناسا بیش از هر زمان دیگری به تحقیقات نوآورانه بر علوم زمین متعهد است. نسل بعدی رصدخانه، با ایجاد قابلیت‌های موجود در ناسا درک بی سابقه‌ای از بستر زمین را به جو ارائه می‌دهد، بنابراین ما برای محافظت از جوامع خود در برابر طوفان‌ها و سایر حوادث شدید آب و هوایی آماده ایم.

هدف ناسا از آمادگی لازم در برابر بلایای طبیعی چیست؟

هدف ناسا از آمادگی لازم در برابر بلایای طبیعی، واکنش، کاهش و بازیابی در برابر حوادث، پر کردن شکاف بین داده‌ها و افراد نیازمند آن است. ماهواره‌های ناسا، قبل در حین و بعد از طوفان که به زمین فرود می‌آیند، در موقعیت اصلی قرار دارند تا اثرات آن را شناسایی کنند.

گفتنی است ناسا با مقامات محلی و اولین پاسخ دهندگان، آژانس‌های فدرال مانند FEMA و سپاه مهندسان ارتش ایالات متحده و کارشناسان زیرساخت همکاری می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز را تعیین و آن‌ها را به صورت واقعی در قالب‌های قابل استفاده تأمین کند. به عنوان مثال می‌توان به اطلاعات مربوط به خرابی‌ها و اختلالات زیرساخت‌ها، منابع آب آلوده و سایر نقاط داغ برای پاسخگویی فوری اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار