مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: امسال بیش از ۳۵۰ هکتارپنبه در تربت جام کشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی  تربت جام گفت: کشت پنبه در سال زراعی قبل ۳۰۰ هکتار بود که ۹۰۰ تن وش تولید شده است وتحویل کارخانه‌های نیشابور، بجنورد و سبزوار شد.

او افزود: کارخانه سراج احمدی نیز تنها کارخانه پنبه تربت جام است و در سال زراعی جدید بیش از ۱۰ درصدافزایش سطح زیر کشت پنبه را داریم ودلیل افزایش زیرکشت پنبه را افزایش قیمت جهانی پنبه، ترویج و عملکرد بالای ارقام جدید معرفی شده توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دانست.

عبدالرحیم تراب احمدی کارشناس پنبه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تربت جام گفت: تاریخ کشت پنبه در شهرستان تربت جام از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت است  البته با توجه به شرایط آب و هوایی تا ۲۷ اردیبهشت هم کشت  و در نهایت تا آخر اردیبهشت کشت پنبه تمام می‌شود.

او افزود: امسال بذر مورد استفاده پنبه هم ارقام خارجی بود و هم ایرانی که ارقام خارجی شامل لودوس، مای، امریکن ژنتیک و ارقام ایرانی به نام‌های ساجدی و خورشید است.

کارشناس پنبه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تربت جام ادامه داد:عملیات مرحله کاشت شامل استفاده از علف کش پیش رویشی در سطح ۷۰ هکتار با سم ترفلان انجام شده ضدعفونی بذوربا سم لاروین جهت پیشگیری از خسارت تریپس و کاربوکسی تیرام جهت پیشگیری از بوته میری صورت گرفته است، کود‌های استفاده شده در کشت پنبه شامل ۲۰۰ کیلو کود سرک و ۲۰۰ کیلو کود ریشه در هکتاراست.


انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.