سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: نباید با عادی‌انگاری به موج پنجم کرونا در این استان میدان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: تا کنون از کل جمعیت استان همدان ۱۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر در برابر کرونا واکسینه شدند و ماسک زدن همچنان برای آن‌ها ضروری است.

او افزود: تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به دلتا کرونا در استان مشاهده نشده و درصد کشندگی این ویروس جدید هنوز مشخص نیست، اما قدرت انتقال این ویروس بسیار بالا و  همچنین علائم آن شبیه سرماخورگی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان عنوان کرد: شهروندان نباید عادی انگاری کنند چراکه کرونا در کمین همه است و بعد از درگیری با این ویروس پشیمانی بی فایده است.

طاهری بیان کرد: با افزایش تعداد دستگاه‌های اکسیژن ساز آمادگی مقابله با پیک پنجم کرونا را باید داشته باشیم، اما بخش کمک کننده و مهم مقابله با پیک پنجم مردم هستند.

او به رنگ بندی شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فامنین و اسدآباد در وضعیت زرد قرار داشته و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند، مجموعه علوم پزشکی گزارش تعداد مبتلایان را به وزارت بهداشت اعلام کرده و مرکز رنگ بندی‌ها را بر اساس گزارش‌های رسیده اعلام می‌کند.
انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.