مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی نسبتا پایدار تا اواسط هفته جاری در سطح استان حاکم خواهد شد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته جاری در شمالغرب کشور است و آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری توام با وزش باد (گاهی تند) پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: در مدت مذکور با توجه به شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، طی ساعات بعدازظهر و عصرگاهی در برخی نواحی بویژه شهرستان‌های مجاور با کوهستان سبلان و کوه‌های باغرو، رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق احتمال می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از اینرو با توجه به احتمال رخداد صاعقه در ارتفاعات، به کوهنوردان و عشایر استان اردبیل رعایت نکات ایمنی لازم توصیه می‌گردد.

محمدی افزود: دمای هوا روندی صعودی خواهد داشت که این افزایش دما طی روز‌های یکشنبه (۱۳ تیر) و دوشنبه (۱۴ تیر) با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل محسوس‌تر خواهد بود.

او بیان کرد: به هم استانی‌ها تاکید می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی و آب صرفه جویی کنند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با عنایت به جنوبی شدن جریانات جوی طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه، آتش سوزی در مراتع خشک و نقاط جنگلی استان اردبیل دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار