رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان از واکسینه شدن بیش از ۵۰۰ قلاده سگ در سه ماهه نخست امسال علیه بیماری هاری در این شهرستان خبر داد.

عارفی نیا رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در سه ماهه نخست امسال در شهرستان درمیان ۵۱۵ قلاده سگ علیه بیماری هاری ایمن سازی شده و شناسنامه بهداشتی برای آن ها صادر شده است.

او در خصوص اینکه بیماری هاری بیماری مشترک بین انسان و دام بوده و در صورت ابتلا به آن مرگ پایان راه است افزود: افراد در صورت گاز گرفتگی توسط حیوان موضع را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه با آب و صابون شستشو  دهند.

عارفی نیا عنوان کرد: ضد عفونی کردن موضع با الکل یا بتادین، مراجعه به مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن و در صورت نیاز تزریق سرم (ایمونوگلوبولین) ضد هاری در محل جراحت از جمله اقداماتی است که هنگام گاز گرفتگی توسط حیوان می توان انجام داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان با اشاره به اینکه تا این لحظه موردی از بیماری هاری در شهرستان گزارش نشده است، بیان کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون سگ، کاری بسیار سخت و خطرناک است دامداران در جهت واکسینه کردن سگ‌های خود، حیوان را به خوبی مقید کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.