به نوشته آسوشیتدپرس، دست‌کم ۲۰۰ شرکت آمریکایی دیروز جمعه حمله باج‌افزاری هکرها قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، یک کارشناس امنیت سایبری در آمریکا اعلام کرد حمله باج‌افزاری شبکه‌های دست‌کم ۲۰۰ شرکت آمریکایی را روز جمعه از کار انداخت.

«جان هاموند» از شرکت امنیتی هانترس لبز مدعی شد  گروه «آر اویل» یک گروه بزرگ باج‌افزاری روس‌زبان ظاهرا در این حمله نقش داشته است.

او افزود در این حمله ابتدا شرکت فناوری اطلاعات «کاسیا»  هدف قرار گرفت و سپس باج‌افزار از طریق شبکه‌هایی که از نرم‌افزار‌های این شرکت استفاده می‌کنند، منتشر شد. دیگر کارشناسان نیز با ارزیابی هاموند در این زمینه موافقند.

هاموند در پیامی توئیتری این یک حمله را بزرگ و ویرانگر خواند و اعلام کرد حملات سایبری از این قبیل معمولا به نرم‌افزار‌های پرکاربرد نفوذ می‌کنند و با به‌روز رسانی خودکار خود بدافزار‌ها را گسترش می‌دهند.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از مشتریان کاسیا هدف این حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود از مشتریانش خواست هرچه سریعتر سرور‌هایی که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنند، خاموش کنند.

کاسیا همچنین اعلام کرد این حمله به تعداد کمی از مشتریانش محدود می‌شود.

برت کالو، کارشناس باج‌افزار در شرکت امنیت سایبری امسی سافت، می‌گوید از اینکه در گذشته حمله باج‌افزاری دیگری در این مقیاس انجام شده باشد، اطلاعاتی ندارد. او افزود اینگونه حملات وجود داشته است، اما در مقیاسی کوچک انجام شده است.

این کارشناس می‌گوید این حمله، حمله سایبری سولار ویندز با باج‌افزار است؛ اشاره به حمله سایبری ماه دسامبر که با آلوده کردن نرم‌افزار مدیریت شبکه برای نفوذ به آژانس‌های فدرال و ده‌ها شرکت انجام شد.

جک ویلیامز، کارشناس امنیت سایبری، می‌گوید با شش شرکتی که هدف حمله باج افزاری قرار گرفته‌اند همکاری داشته است و اتفاقی نیست که چنین حمله‌ای پیش از تعطیلات آخر هفته چهارم ژوئیه اتفاق افتد، زیرا تعداد کارکنان بخش فن‌آوری اطلاعات (آی تی) در این زمان کمتر است.

کاخ سفید و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت فدرال آمریکا تاکنون در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند.

ادعاها درباره حملات سایبری روسیه در حالی مطرح می‌شود که این کشور بارها اجرای این حملات را رد کرده است. سفارت روسیه در آمریکا روز پنجشنبه ادعای غرب را مبنی بر اینکه شرکت‌های دولتی روسیه به مراکز دولتی و خصوصی در آمریکا و سایر کشور‌ها حمله سایبری کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار