درپی اظهارات جو بایدن درباره باقی‌ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، پنتاگون در بیانیه‌ای از تغییر فرمانده عملیات خود در افغانستان خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، درپی اظهارات امروز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی‌بر باقی ماندن بخشی از نظامیان این کشور در افغانستان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیانیه‌ای صادر کرد.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش آمریکا هنوز هم صلاحیت محافظت از نیرو‌های افغانستان را دارد.

در بیانیه پنتاگون همچنین آمده است: «لوید آستین، وزیر دفاع، موافقت کرد تا فرماندهی مأموریت ما در افغانستان از ژنرال اسکات میلر به ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی (فرمانده نیرو‌های مرکزی تروریست آمریکا در منطقه، موسوم به سنتکام) منتقل شود.»

در ادامه این بیانیه نوشته شده: «ژنرال میلر برای اقداماتی برای انتقال قدرت به ژنرال مک‌کنزی برای چند هفته در افغانستان حضور خواهد داشت.»


بیشتر بخوانید:


وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که سرتیپ کورتیس بازارد، دفتر وزارت همکاری‌های امنیتی دفاعی در افغانستان را هدایت می‌کند و در قطر مستقر خواهد شد.

امروز همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد بعد از خروج نظامیان این کشور از افغانستان بخشی از این نظامیان در افغانستان باقی می‌مانند.

بایدن اضافه کرد: «مردم افغانستان باید از نیرو‌های امنیتی خودشان دفاع کنند تا این نیرو‌ها قدرتمند بشوند.»

او در ادامه به سوالات بعدی در خصوص افغانستان جواب نداد و گفت: «قصد ندارم در حال حاضر در خصوص افغانستان صحبت کنم و صحبت درباره آن را به هفته‌های آینده موکول می‌کنم!»

نیرو‌های نظامی ناتو و آمریکا قرار است تا ۱۱ سپتامبر به‌طور کامل از افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار