«حمدالله محب» مشاور رئیس جمهور افغانستان در سفری که به مسکو داشت با دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تنها راه خروج از نزاع‌ها در افغانستان تشکیل دولتی ائتلافی است که از همه احزاب مخصوصا طالبان در آن حضور داشته باشند.

این وزارتخانه افزود: طولانی شدن مذاکرات صلح افغانستان بدست «اشرف غنی»، رئیس جمهور این کشور منجر شد طالبان عملیات نظامی خود را تشدید کند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: عقب نشینی نظامیان آمریکا از افغانستان نباید به تغییر مکان زیرساخت‌های نظامی ناتو در آسیای میانه تبدیل شود.

مقامات وزارت خارجه روسیه احتمال برگزاری یک نشست مشترک در خصوص افغانستان را در آینده‌ای نزدیک با مقامات آمریکایی، پاکستانی و چینی رد نکردند.

در آخر نیز این وزارتخانه اعلام کرد: «حمدالله محب» مشاور رئیس جمهور افغانستان در سفری که به مسکو داشت با دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کرده است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان ظرف چند روز آتی به پایان می‌رسد. این مقام آمریکایی تاکید کرد تعداد نیرو‌های آمریکایی باقی مانده در افغانستان به منظور حفاظت از سفارت این کشور بیش از ۶۵۰ نفر نخواهد شد. این مقام دفاعی آمریکا هفته جاری را از بُعد عقب نشینی و تکمیل روند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار