آیت الله حسینی بوشهری بر همکاری بیشتر حوزه‌های علمیه و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه در دیدار رئیس جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با هدف تربیت شاگردان مجتهد و عالم به اقتضائات عصر امروز با تلاش مرحوم  آیت‌الله مصباح یزدی(ره) فعالیت خود را آغاز کرد و حالا بعد از فقدان آن عالم بزرگ باید نیرو‌هایی را تربیت کنند که در مراکز و نهاد‌های مختلف جامعه مشغول به فعالیت شوند.

او ارتباط موسسه پژوهشی امام خمینی با شورای عالی حوزه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را از نکاتی برشمرد که در پیوست حکم حجت السلام رجبی از سوی رهبری تاکید شده است و این ارتباط زمینه‌ساز پیشرفت علوم اسلامی دینی در سطح داخل و خارج کشور خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی، مدیر موسسه امام خمینی هم گفت:ارتباط با حوزه های علمیه، افزایش تولیدات فکری برای حوزه و نظریه پردازی در خصوص علوم اسلامی از اهداف این موسسه است که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی به این اهداف دست پیدا کنیم.

مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (تأسیس: ۱۳۷۸ش) از مراکز علمی و پژوهشی در قم که زیر نظر شورای عالی حوزه‌های علمیه قرار دارد و فعالیت آن مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

تربیت طلاب در کنار دروس حوزوی، برای تحقیق، تدوین و تبیین معارف اسلامی از اهداف این مرکز آموزشی پژوهشی است.

فعالیت‌های آموزشی مؤسسه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار