رئیس ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که هم اکنون اخراج نیرو‌های بیگانه و اشغالگر از خاک این کشور، مسئولیتی ملی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز (جمعه) در مراسمی به مناسبت سالروز انقلاب ۱۹۲۰ عراق در استان المثنی در جنوب این کشور به مسئله امنیت و الحشدالشعبی پرداخت.

او گفت: تا زمانی که حضور بیگانگان در خاک عراق ادامه دارد، امنیت و عمرانی در کار نخواهد بود.

هادی العامری افزود: اکنون مسئولیت ملی ما، اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق است. حضور آمریکا در عراق هیچ توجیه و پوشش قانونی ندارد و مسئولیت تاریخی ما خارج کردن اشغالگران است و دولت باید آن را اجرا کند.

او درباره درخواست‌های مطرح شده برای منحل کردن الحشدالشعبی گفت: این درخواست‌ها کاملا مردود است و الحشد الشعبی عنوانی برای کرامت عراق و پشتیبان مردم کشور است.

بر اساس گزارش العهد، پس از سخنرانی رئیس ائتلاف الفتح، «آمر ابو الجون» نوه شیخ «شعلان ابو الجون» آغازگر انقلاب ۱۹۲۰ عراق علیه استعمار انگلیس نیز در مرام به سخنرانی پرداخت و گفت: انقلاب ۱۹۲۰ یک رخداد تاریخی در عراق و منطقه است و تنها انقلابی است که به موفقیت انجامید.

او افزود: به اشغالگران آمریکایی می‌گوییم چنانچه سعی کنید به الحشد الشعبی خدشه‌ای وارد کنید، عشایر عراق پایه‌های شما هدف قرار خواهند داد. از مجلس نمایندگان می‌خواهیم که درباره کارشکنی‌های آمریکا موضعی تعیین‌کننده اتخاذ کنند.

نیرو‌های آمریکایی دوشنبه گذشته مواضع نیرو‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه را هدف قرار دادند که به شهادت ۴ نیروی الحشدالشعبی منجر شد، مسئله‌ای که با واکنش شدیداللحن گروه‌های مقاومت برای مقابله با این تجاوزگری آمریکا مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار