مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ نفر براثر حوادث ناشی از کار در استان اصفهان فوت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌ فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران به منظور بررسی حوادث مرتبط با کار و صنعت و استاندارد‌های ایمنی تشکیل شد گفت: تعداد کل حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان اصفهان یک هزار و ۷۰۷ مورد بوده است و ۶۰ نفر ناشی از حوادث کار فوت کردند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳ نفر  بر اثر  حوادث ناشی از کار در استان اصفهان فوت کرده‌اند، افزود: بررسی‌های محیط‌های کاری نشان می‌دهد این حوادث در بخش صنعت و تولید در سال گذشته ۵۱ درصد، ساختمان ۲۳ درصد، خدمات ۱۷ درصد، معدن ۳ درصد و کشاورزی ۴ درصد بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تدابیر لازم در این زمینه به عمل آمده و اداره کار در راستای آموزش کارگران در بستر مجازی با راه‌اندازی سامانه آموزش اقدام کرده است که همه کارگران و کارفرمایان از آن استفاده کنند.

او با بیان اینکه صیانت از نیروی کار با محوریت اداره کار آغاز شده است، بیان کرد: ۸۰ درصد حواث ناشی از کار به دلیل اقدامات ناایمن و ۱۰ درصد شرایط ناایمن و ۲ درصد حوادث غیرقابل پیش بینی است.

شیشه‌فروش با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های شورای عالی حفاظت فنی برای حفاظت از نیروی کار بیان کرد: همه باید آموزش‌های ایمنی لازم در زمینه‌های مختلف از جمله کمک‌های اولیه، ایمنی بهداشت را فرا بگیرند.

او با تأکید بر استفاده از تجهیزات حفاظت فردی به منظور تکمیل اقدامات ایمنی محیط کار خاطرنشان کرد: تجهیزات ایمنی فردی باید متناسب با نوع کار باشد و در زمان کار باید استفاده شود، در این زمینه محتوا‌های آموزشی در برابر حوادث ناشی از کار و ایمنی ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۱۰ هراز واحد صنعتی در استان اصفهان است و باید ایمنی در آن رعایت شود، بیان کرد: به منظور پیشگیری از حوادث کار نظارت مستمر بر پیمانکاران و عوامل اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا باید انجام شود.

او با تأکید بر اینکه همه پیمانکاران موظف شدند گواهی صلاحیت ایمنی را از اداره کار بگیرند و هر ۲ سال یکبار تمدید کنند، تصریح کرد: سازمان صمت، نظام مهندسی و شرکت شهرک‌ها موظف شدند حوادث ناشی از کار را بررسی و آن را مستندسازی کنند.

شیشه‌فروش ادامه داد: در کارگاه‌هایی که بیشتر از ۲۵ نفر هستند یک مسئول ایمنی وجود دارد، مقرر شد کارگاه‌های کمتر از این تعداد هم سیاست‌گذاری شود تا نظارت ویژه‌ای بر رعایت اصول ایمنی کار بر آن انجام شود.

او خاطرنشان کرد: مقرر شد نظارت‌های مشترک میدانی با هدف کنترل حوادث در بخش ساختمان با همکاری اداره کار و سازمان نظام مهندسی در مراحل مختلف ساختمان‌سازی انجام شود.


منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.