مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی آینده هزار و ۵٠٠ مدرسه امین در استان فارس فعالیت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس امین، طرحی است که بر پایه آن روحانیون حدود ۳۰ ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیاز‌های پایه‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

او افزود: روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک، در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا می‌کنند و در این مدارس برنامه‌ای براساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می‌شود تا موازی کاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به گسترش مدارس امین در استان و افزایش رضایتمند‌ی از آن‌ها گفت: خواسته ما حضور رسمی‌تر و پررنگ‌تر روحانیون خواهر در مد ارس امین است.

اسماعیلی افزود: در این اعزام‌ها باید به گستردگی و تنوع قومیتی و مذهبی در استان توجه ویژه‌ای شود که برای تحقق این امر طراحی‌هایی با مولفه‌های خاص انجام شده است.

او به فعالیت ٧٣ دارالقرآن در سطح استان در جهت توانمندسازی معلمان در روان خوانی و روخوانی با تمرکز بر خط قرآنی اشاره کرد و خواستار احیای امور این مراکز شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.