یک روزنامه کره جنوبی افشا کرد مون جائه این، قبل از دیدار ماه مه خود با جو بایدن نامه‌ای را به رهبر کره شمالی ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه جونگ آنگ ایلبو چاپ کره جنوبی امروز جمعه گزارش داد که مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، قبل از دیدار ماه مه خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور بررسی چشم انداز اجلاس نامه‌ای را با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، رد و بدل کرده است.

مون امیدوار بود که از دیدار با بایدن به عنوان فرصتی برای احیای مذاکرات متوقف شده با کیم استفاده کند و واشنگتن را ترغیب کند تا مسئله را با سرعت بیشتری پیگیری کند.

این روزنامه با استناد به یک منبع دیپلماتیک ناشناس نوشت: او نامه‌ای به کیم فرستاد تا راه‌های برگزاری اجلاس بین واشنگتن و پیونگ یانگ را از جمله نشست آنلاین، در صورت امکان، همانطور که علناً در ژانویه پیشنهاد کرده بود، بررسی کند.
تاکنون مقامات دو کره در این خصوص واکنشی نشان نداده اند.

مون جائه این و جو بایدن، اولین اجلاس سران خود را در ۲۱ مه در واشنگتن برگزار و در مورد مسئله هسته‌ای کره شمالی و راه‌های تقویت اتحاد سئول و واشنگتن گفتگو کردند.

مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی از زمان دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ متوقف شد. دو طرف درباره کاهش تحریم‌های واشنگتن در ازای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی با یکدیگر اختلاف داشتند. ترامپ در طول ریاست جمهوری خود، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، سه بار دیدار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار