مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنانی از موفقیت در انهدام شبکه‌های داعش سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز پنجشنبه از موفقیت در انهدام شبکه‌های تروریستی داعش سخن گفت؛ همچنانکه به ایجاد طرح‌هایی برای تضمین امنیت انتخابات اشاره کرد.

مصطفی الکاظمی که به اروپا سفر کرده، در سخنانی در نشست با نمایندگان دائم کشور‌های پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل گفت: عراق همکاری با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کشور‌های عضو آن را به منظور بازسازی سازمان‌های نظامی و تقویت توانایی نیرو‌های مسلح مان و تجهیزات امنیتی در مقابله با تروریسم، عالی برآورد می‌کند.

او در ادامه افزود: عراق از تنش‌های سیاسی و امنیتی برای بیش از ۴ دهه رنج برده که آخرین آن از طریق حمله تروریست‌هایی بود که خوارج این دوران به شمار می‌آمدند؛ یعنی گروه‌های تروریستی داعش که منطقه و جهان مشابه آن را در جنایات قتل عام و آواره ساختن غیرنظامیان و نابودکردن تمدن‌های بشری و زیرساخت‌ها ندیده بود.

الکاظمی همچنین از نقش ناتو که شریکی در ارائه حمایت‌ها از تلاش‌های عراق در از میان بردن گروه‌های تروریستی داعش بود، تقدیر کرده و گفت: ما فداکاری‌های بزرگی را که نیرو‌های عراقی از ارتش و پلیس گرفته تا نیرو‌های مبارزه با تروریسم و الحشد الشعبی و پیشمرگه و افراد داوطلبی که از عشایر از مناطق مختلف عراق ارائه دادند، فراموش نخواهیم کرد.

او همچنین گفت: عراق همچنان در خط مقدم جنگ با گروه‌های تروریستی داعش به شمار می‌رود و صرف نظر از سختی و شدت جنگ، نیرو‌های امنیتی ما تجربه‌هایی را در سطح منطقه‌ای و بین المللی کسب کردند.

او گفت: ما امیدواریم که کشور‌های ناتو همچنان به آموزش و تجهیز نیرو‌های مسلح ما و پشتیبانی از دانشکده‌های نظامی، گسترش برنامه‌های آموزش پلیس و آموزش مهارت‌ها و تکنسین‌های تخصصی در نیرو‌های هوایی و دریایی ادامه دهند تا آن‌ها بتوانند به مقابله با تروریسم بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار