مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۸ درصد استان درگیر خشکسالی است و ۵۸ درصد مخازن آبی کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه بررسی مشکل آب کشاورزی در شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار گفت: در شرایط بحران و بی آبی به سر می‌بریم و افت آب‌های زیر زمینی به یک متر در سال رسیده و همه باید برای رفع مشکل آب و تامین آب برای باغ‌های استان، به صورت جهادی وارد میدان شوند.

او با بیان اینکه ۹۸ درصد استان درگیر خشکسالی است گفت: ۵۸ درصد مخازن آبی کاهش داشته و ۴۰ درصد کاهش منابع بارشی را تجربه کرده ایم و باید با باز شدن آب، صرفه جویی، مدیریت و استفاده صحیح برای باغ‌ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه آب در هیچ جای کشور به یک رودخانه وابستگی ندارد، افزود: این امر سبب شده در استان، ۴۸۰ هزار اصله درخت کهنسال، ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار گونه مهم جانوری دچار بحران آب شوند و این نیازمند توجه بیشتر است.

نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس در این جلسه با انتقاد از نبود مدیریت صحیح و بی عدالتی در تقسیم آب زاینده رود در سال‌های اخیر گفت: این سوء مدیریت و بی عدالتی سبب شده بحران خشکسالی در این دو شهرستان بیشتر شود و از بین رفتن کشاورزی، دامپروری و به همراه آن، افزایش بیکاری را در پی داشته باشد.

حسینعلی حاجی افزود: این بی عدالتی هم در توزیع آب و هم در توزیع اعتباراتِ عدم کشت و استمهالِ وام‌های کشاورزان هم مشاهده می‌شود و مدیران استان باید فکری برای آن کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار