یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد آخرین نیرو‌های آمریکایی امروز جمعه پایگاه هوایی بگرام که بزرگترین پایگاه آمریکا در این کشور است را ترک کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های آمریکایی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را - بزرگترین پایگاه آمریکا در این کشور - ترک کردند.

پیشتر یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به شبکه سی ان ان گفته بود: «انتظار می‌رود آخرین نیرو‌های آمریکایی حاضر در افغانستان امروز جمعه پایگاه هوایی بگرام را ترک کنند.»

به گفته این مقام دفاعی خروج این نیرو‌ها پایان حضور نیرو‌های آمریکایی در محوطه گسترده‌ای است که به مرکز قدرت نظامی در افغانستان تبدیل شده بود.

پایگاه هوایی بگرام در فاصله یک ساعتی شمال کابل- پایتخت افغانستان- قرار دارد.

انتظار می‌رود خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به زودی تکمیل شود.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، شامگاه پنج‌شنبه در مکالمه‌ای تلفنی با «بسم الله خان محمدی» همتای افغان خود، بر لزوم همکاری طولانی‌مدت میان دو کشور در زمینه تامین تجهیزات، آموزش حرفه‌ای، و تعامل طولانی با مردم و دولت افغانستان تاکید کرد.

همچنین روز گذشته اعلام شد بیشتر سربازان اروپایی قبل از پایان زمان مشخص شده از سوی کاخ سفید برای خروج از افغانستان، به حضور خود پس از حدود ۲۰ سال در این کشور پایان دادند.

نیرو‌های خارجی قرار است تا قبل از ۱۱ سپتامبر سال جاری همزمان با سالگرد حادثه «۱۱ سپتامبر»، خاک افغانستان را ترک کنند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر اعلام کرد با وجود خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن قصد ترک کامل این کشور را ندارد. این سخنان با واکنش سریع گروه‌های مختلف در کابل از جمله طالبان مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار