روشن کردن کولر خودرو عامل سرطان زایی شایعه‌ای غلط که در فصل تابستان سر زبان‌ها افتاده و دلیل بعضی‌ها برای استفاده نکردن از کولر است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هوای گرم و معطلی زیاد باعث بی اعصابی برخی ها شده است.

روشن کردن کولر خودرو نسخه ای برای کاهش خستگی و بی حوصلگی راننده ها است، روشن کردن کولر خودرو عامل سرطان زایی شایعی غلط که در فصل تابستان سر زبان ها افتاده و دلیل بعضی ها برای استفاده نکردن از کولر است.

اما گاز کولر خودرو همان گازی است که ما در خانه استفاده می کنیم و در واقع خطرناک نیست، تنها زمانی که کولر خودرو می تواند سلامتی ما را تهدید کند زمانی است که خودرو زیر تابش نور خورشید باشد و مواد شیمیایی از اجزای پلاستکی خودرو ساطع شود.

گفتنی است؛ زمانی که پنجره ها بسته باشد و ماشین زیر نور آفتاب باشد یک ماده خطرناکی به اسم بنزن تولید می شود که مقدار زیاد آن آسیب می شود .

همچنین بنزن علاوه بر سرطان زا بودن باعث اختلال در سیستم ایمنی، ایجاد مشکلات تنفسی و کاهش خون سازی میشود که همچنین بیشترین اثر بنزن بر روی بیماری های خونی است، که اهل فن های این موضوع نظرراتی راجع به این مشکل دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار