رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: کلاهبرداران با دسترسی به اکانت کاربران از دنبال کنندگان صاحب اکانت‌ها با در خواست پول کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد  رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: باید بدانیم کلاهبرداران سایبری می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله نصب بدافزار، مهندسی اجتماعی و حتی در اختیار قرار گرفتن گوشی شخص هر چند برای چند ثانیه به اکانت شبکه‌های اجتماعی فرد دسترسی غیرمجاز پیدا کنند.

او افزود: کلاهبرداران پس از دسترسی به اکانت کاربران در شبکه‌های اجتماعی با ارتباط برقرار کردن با دنبال کنندگان و ارسال پیام‌هایی همچون"الان جایی گیرهستم که نمیتونم تماس بگیرم لطفا مبلغ ۵۰۰ هزار تومان واریز کن" اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین و دنبال‌کنندگان کاربران می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران در صورت دریافت هرگونه پیامی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت کمک نقدی از طرف پروفایل‌های دوستان و آشنایان، قبل از واریز وجه حتما تماس تلفنی گرفته و از صحت اطلاعات درخواست مطمئن شوید.

سرهنگ یادگار نژاد از هموطنان خواست: برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی خود، در ابتدا حتما تایید دو مرحله‌ای آن شبکه اجتماعی را فعال کرده و به هیچ‌وجه کد فعال‌سازی آن شبکه اجتماعی که از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.