کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته معاملاتی گذشته، شاخص کل بورس حدود ۳.۶ درصد افزایش داشته و وضعیت بازار سرمایه نسبت به هفته قبل بهتر بوده است.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت هفته اخیر بازار سرمایه اظهار کرد: این هفته ارزش کل معاملات به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته معاملاتی گذشته ۲ درصد رشد داشته است. همچنین حجم کل معاملات حدود ۴۰ میلیارد سهم بود که نسبت به هفته معاملاتی گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، این هفته ارزش معاملاتی بالاتر و حجم معاملاتی کمتری را نسبت به هفته معاملاتی گذشته شاهد بودیم، که این نشان از وضعیت مثبت بازار سرمایه دارد.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت شاخص کل بازار سرمایه گفت: این هفته، شاخص کل و شاخص هم وزن به ترتیب حدود ۳.۶ و ۱.۹ درصد افزایش داشتند که وضعیت بازار سرمایه نسبت به هفته‌های گذشته بهتر و باثبات‌تر بوده است و بسیاری از سهام شرکت‌ها از صف فروش خارج شدند.

آسایش در خصوص وضعیت شاخص صنعت اظهار کرد: شاخص صنعت نیز در هفته معاملاتی گذشته حدود ۴.۴ افزایش پیدا کرده که نشانه‌های مثبتی برای کلیت بازار سرمایه است.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت بازار بدهی و مشتقه نیز بیان کرد: ارزش معاملات بازار بدهی در هفته معاملاتی پایان یافته نسبت به هفته گذشته ۷۶ درصد کاهش یافته است که این نشانه از این دارد که بازار سرمایه روی خوشی به بازار بدهی نشان نمی‌دهد.

او افزود: همچنین در بازار مشتقه نیز ارزش معاملات ۵ درصد نسبت به هفته معاملاتی گذشته افزایش یافته که این رشد در ارزش معاملاتی بازار مشتقه نیز نشان از این دارد که، سرمایه گذاران به سمت بازار‌های مشتقه آمدند.

آسایش در خصوص روند معاملاتی صندوق‌های سرمایه گذاری گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز نسبت به هفته معاملاتی گذشته ۴۳ درصد کاهش داشتند که این آمار نیز نشان دهنده‌ی این است که، پول از صندوق‌ها خارج شده است.

او تاکید کرد: تاکنون هر زمانی که پول از بازار بدهی و صندوق‌ها خارج شده است به سمت بازار مشتقه و بازار سرمایه رفته است و هر زمانی که بازار مشتقه رشد یافته بازار اصلی نیز متعادل‌تر شده است.

کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: به طور کلی هفته معاملاتی خوبی را داشتیم و طی این ۵ روز معاملاتی شاهد ورود نقدینگی به میزان ۶۲۸ میلیارد تومان به بازار سرمایه بودیم. همچنین نشانه‌هایی از متعادل شدن بازار سرمایه در هفته معاملاتی گذشته دیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار