ابول نژادیان گفت: خوزستان عاری از کرونای هندی یا دلتا کرونا است و مرز‌های زمینی و دریایی تحت کنترل هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونای جهش یافته دلتا یا هندی در خوزستان مشاهده نشده است، گفت: همه مرز‌های زمینی و دریایی استان برای جلوگیری از ورود بیماری به شدت کنترل می‌شوند.

او به وضعیت قرمز بسیاری از نقاط جنوب کشور اشاره کرد و بیان داشت: تست کرونا از خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌های خوزستان انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن نتیجه تست یک نفر، همه اعضای کشتی قرنطینه شده و به آن‌ها اجازه خروج از کشتی داده نخواهد شد.

ابول نژادیان با اشاره به آمادگی کادر درمان و خدمات رسانی آن‌ها به بیماران کرونایی اظهار کرد: استفاده داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ماسک در زمان امتحان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی الزامی است و ناظران نیز روند رعایت اصول بهداشتی در همه حوزه‌های امتحانی رصد می‌کنند.

براساس این گزارش؛ تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار نفر در خوزستان تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند و اکنون دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در حال انجام است و در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.