فرماندار گراش گفت: توانمندی معادن و واحدهای صنعتی ظرفیت نهفته برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار و تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید غلامپور فرماندار  شهرستان گراش در نشست با فعالان حوزه صنعت و معدن گراش بر ضرورت حمایت از فعالان بخش صنعت و معدن این شهرستان که در رشد اقتصادی و ایجاد کسب و کار تاثیر بسزایی دارند، تاکید شد.

او بیان کرد: سود آوری معادن و واحدهای صنعتی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و کسب و کار برای جوانان، رونق اقتصادی، احیا منابع طبیعی و مشارکت در توسعه شهرستان گراش  باید به‌طور همزمان از سوی معادن و واحدهای صنعتی انجام شود تا ظرفیت‌های معدنی و صنعتی شهر گراش در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.

اسماعیل بلبلی سرپرست اداره صمت شهرستان گراش  نیز با اشاره به جواز تاسیس ۳۸ واحد صنعتی و معدنی با هدف توسعه صنعت و ایجاد اشتعال در این شهرستان  تصریح کرد: با تاسیس این واحدهای صنعتی و معدنی و سرمایه گذاری ۴۵ میلیاردی سرمایه گذران برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کردند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۵ واحد از ۳۸ واحد دارای جواز تاسیس به بهره‌برداری رسیده ادامه داد: جواز تاسیس ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ برای حمایت از سرمایه گذاران و رونق صادر شده است.

بلبلی حجم سرمایه گذاری این ۱۲ واحد را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان دانست و افزود: با راه اندازی این واحدهای صنعتی و تولیدی زمینه اشتغال بیش از ۵۰ نفر فراهم می شود.

رئیس اداره صمت  شهرستان گراش اضافه کرد: ۵۰ واحد صنعتی و ۸ واحد معدنی در شهر گراش فعالیت دارند.

 ارائه تسهیلات بانکی، کمبود آب، نبود پوشش مناسب اینترنت و تلفن ثابت و آنتن دهی تلفن همراه از مهمترین مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار