حوادث رانندگی استان مرکزی نسبت به جمعیت استان رتبه نخست را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضایی مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: در سال ۹۹ استان مرکزی نسبت به جمعیت در زمینه حوادث رانندکی رتبه نخست، در کودک آزاری رتبه دوم، در مرگ‌های غیرطبیعی رتبه سوم، در مسومیت با کاز منوکسید کربن رتبه ۴ کشوری، در حوادث کار رتبه ۵ و در غرق شدکی رتبه ۱۹ را در کشور داشته است.

او با اشاره به اینکه مجموع تصادفات استان مرکزی در سال ۹۹ بالغ بر ۶ هزارو ۷۵۶ مورد بوده اضافه کرد: در حواث برون شهری میزان فوتی‌هایی که مانع و طرف مقابل خودرو نبوده، ۴۵ درصد ناشی از سرعت بالا و خواب آلودکی و عدم رعایت نکات ایمنی بوده است، همچنین در حوزه درون شهری ۴۸ درصد عابرین فوتی‌ها با خودرو سواری برخورد کرده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه مجموع افرادی که در سال ۹۹ به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند ۱۴۰۰ مورد بوده است بیان کرد: در سال گذشته میزان مراجعات در زمینه بالینی (سرپایی) ۵۲۶۴۴ مورد بوده که نسبت به سال ماقبل آن که ۵۹۹۹۹ مورد بوده کاهش ۱۲ و سه دهم درصدی داشته است.

او میزان افراد محکوم شده در سال ۹۹ را ۱۹ نفر و در سال ۹۸، ۶۴ مورد عنوان و تصریح کرد: مجموع عملکرد پزشکی قانونی در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن ۴.۲ درصد کاهش داشته، اما در دو ماهه امسال این روند در حال افزایش است بطوریکه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از ۶ درصدی داشته و معاینات بالینی ۵.۸ درصد رشد داشته است.

رضایی با اشاره افزایش عملکرد ۶.۵ درصدی اداره کل پزشکی قانونی در دوماهه امسال اضافه کرد: مجموع عملکرد و ارائه خدمات در دوماهه امسال ۷ هزارو ۷۰۸ نفر بوده که نسبت به ۷ هزار و ۲۳۶ نفر سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.