حسین زاده با اشاره به پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنایع دستی کرمان طی پارسال از ادامه پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کاظم حسین زاده، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: پارسال ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی، شامل: تسهیلات کرونا، مشاغل خانگی، روستایی و عشایری از محل کمک‌های معین‌های اقتصادی به فعالان حوزه صنایع دستی استان کرمان پرداخت شد.

او افزود: پرداخت تسهیلات برای فعالان صنایع دستی از طریق سامانه کارا همچنان ادامه دارد و متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه می توانند مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند.

حسین زاده با اشاره به شناسایی ۲ هزار کارگاه جدید صنایع دستی در کرمان و صدور حدود ۲ هزار پروانه جدید کارگاهی طی پارسال افزود: حدود ۷۰ هزار نفر در حال حاضر در بخش صنایع دستی و ۷۲ هزار نفر در بخش زیرانداز‌ها، شامل فرش، گلیم، حصیر، قالی و غیره در  استان کرمان فعال هستند.

او  تصریح کرد: آمار مشخصی از حوزه صنایع دستی با توجه به پراکنده و انفرادی بودن کارگاه‌ها و تولیدکنندگان صنایع دستی وجود ندارد؛  اما شناسایی افراد و مراکز تولید صنایع دستی برای ساماندهی همچنان ادامه دارد. 

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش در بخش صنایع دستی گفت:  طی تفاهمنامه‌هایی که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف منعقد کرده است، پارسال ۶ هزار نفر آموزش‌های مربوط به این بخش را فرا گرفتند.

او اعلام کرد: از فعالان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنایع دستی استان کرمان، حمایت‌های تسهیلاتی و معنوی انجام خواهد شد.

حسین زاده گفت: پارسال برای نخستین بار به منظور توجه به برندسازی و تجاری‌سازی صنایع دستی برای حضور در بازار‌های بین المللی و نمایشگاه‌های صنایع دستی،  ۴۰ نفر از فعالان صنایع دستی استان کرمان در کارگاهی به همین منظور شرکت کردند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.