رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری دانش آموزی که با دریافت مبالغی به جای دانش آموزان دیگر در آزمون آنلاین مدارس شرکت می‌کرد، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: برابر رصد‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مازندران در فضای مجازی فردی با تبلیغ تقلب و دسیسه در امتحانات دانش آموزان که در پیام رسان تلگرام و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام تبلیغات می‌کرد مورد شناسایی قرار گرفت و پس از کسب مجوز قضائی دستگیروجهت سیرمراحل قانونی تحویل مقامات ذی صلاح شدند.

او افزود: متهم پس ازدستگیری درابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شد با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و عنوان داشت عوض ۱۸ نفر از دانش آموزان در امتحانات مجازی شرکت کرده با نمره بسیار بالا و تاثیرگذار در معدل آن‌ها بوده و انگیزه این کار خود به منظور کسب درآمد اعلام داشت.

سرهنگ خورشاد ضمن بیان اینکه در هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، صورت اسامی دانش آموزان متخلف نیز به نهاد‌های اجرایی به جهت اعمال برخورد‌های لازم و قانونی اعلام شد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: خانواده‌ها باید با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه بعضا از سوی فرزندان آن‌ها به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد ضمن راهنمایی فرزندان نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت‌های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.

سرهنگ خورشاد از کاربران خواست تا در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار