رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های بزرگداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور، نسبت به دو سال قبل، بسیار محدود شده و شرط اصلی اجرای برنامه‌ها نیز رعایت دستور العمل های بهداشتی قید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا سیدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: دهم تیر ماه مصادف است با ورود امام رضا (ع) به نیشابور و مردم نیشابور همه ساله با اجرای برنامه‌های آئینی از جمله حرکت نمادین کاروان امام رضا (ع)، این رویداد تاریخی را جشن می‌گیرند، اما در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن، بسیاری از برنامه‌های میدانی که سال‌های گذشته در این روز انجام می‌شد کلا حذف شده است.

او افزود: سال گذشته به دلیل اینکه شهر نیشابور به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت هیچ‌گونه برنامه‌ای اجرا نشد و امسال نیز بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود و سایر برنامه‌ها از جمله برنامه تعزیه‌خوانی و جشن نیز در فضای باز و با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: شرط اصلی اجرای این برنامه‌ها رعایت دستور العمل های بهداشتی قید شده است و بر همین اساس برنامه‌های جشن و تعزیه‌خوانی در فضای باز  برگزار می‌شود.

سیدآبادی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و نمایشگاه کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی امام رضا (ع)، مسابقه عکس و پویش امام رضا (ع) از جمله برنامه‌هایی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برای ثبت حدیث ارزشمند سلسله‌الذهب اقداماتی در حال انجام است

او تصریح کرد: زمانی که حضرت امام رضا علیه السلام توسط مامون خلیفه عباسی به بهانه برگزیده شدن ایشان به ولایت عهدی از مدینه به مرو فرا خوانده شد با چالش‌هایی مواجه شدند که زمینه‌ساز هجرتی تاریخی و تمدن ساز شد و در نیشابور با بیان حدیث سلسله‌الذهب به نقطه اوج خود رسید و کاتبان نیز آن را ثبت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با بیان این که امسال پانزدهمین سال است که نیشابور این رویداد تاریخی را جشن می‌گیرد، تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که هر سال و قبل از شیوع ویروس کرونا در نیشابور برگزار می‌شد حرکت کاروان نمادین امام رضا (ع) بود که به همت هنرمندان نمایش نیشابور، هنرمندان تعزیه نیشابور و سایر هنرمندان شهرستان برگزار می‌شد و با استقبال بسیار خوب مردم همراه بود.

سیدآبادی اظهار کرد: این رویداد یک رویداد تاریخی مهم است و برای ثبت حدیث ارزشمند سلسله‌الذهب اقداماتی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با ثبت این رویداد تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به حفظ آن کمک کنیم.


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.