۳۰ هزار نوآموز قمی ارزیابی سلامت می‌شوند

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای ۳۰ هزار نوآموز قمی اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، معصومه فرشید مقدم ،مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان بدو ورود به دبستان ازششم تیرماه به مدت ۲ ماه در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود.

او افزود:در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، ۳۰ هزار نوآموز ارزیابی می شوند.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  اظهار کرد: ۱۷ پایگاه سنجش در حوزه آموزش و پرورش، ۹۰پایگاه سلامت، ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۵۹ خانه بهداشت در حوزه معاونت بهداشتی با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

او ادامه داد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی نوآموزان، تمامی بخش‌های ارائه دهنده خدمات نظیر سنجش بینایی، سنجش شنوایی، بهداشت و آمادگی تحصیلی قبل از شروع  طرح از سوی کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم بازرسی شده است و بازدیدهایی از سوی ناظرین آموزش و پرورش و معاونت بهداشت انجام خواهد شد.

فرشید مقدم با تأکید بر این که برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هر سال به‌منظور شناسایی و مداخلات به هنگام اجرا می‌شود، گفت: در فرآیند مراقبت، ابتدا نوآموزان در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی قرار گرفته و برای ارزیابی‌های تکمیلی به مراکز و پایگاه‌های سلامت مراجعه خواهند کرد.

او ادامه داد: در مراکز و پایگاه‌های سلامت نیز ضمن تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، خدمات تکمیلی از جمله تزریق واکسن و سپس معاینات پزشکی به طور رایگان برای نوآموزان انجام و گواهی سلامت ارائه خواهد شد.

فرشید مقدم با بیان این که حفظ سلامت نوآموزان اصل اساسی در طرح سنجش سال  ۱۴۰۰ است،تاکید کرد: رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در تمامی پایگاه‌های سنجش الزامی است.

انتهای پیام//ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار