رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد گفت:مهمترین مولفه مبارزه با مواد مخدر، آموزش و آگاهی بخشی در جامعه است.

میرزایی,رئیس دادگستری اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اظهار داشت:برخورد قهرآمیز با مجرمان موادمخدر صف آخر موضوع است که متاسفانه بر اثر ذهنیتی اشتباه بیشتر افراد ذره بین موضوع را بر روی دستگاه قضا زوم می‌کنند.

او بیان کرد:بحث موادمخدر و آسیب‌های آن یک زنجیره به‌هم پیوسته است و دستگاه‌های متعددی در مبارزه با آن دخیل هستند که آموزش و آگاهی بخشی در جامعه به‌عنوان صف اول این جبهه، ضعیف است.

رئیس دادگستری اسدآباد با بیان اینکه گا‌هی فاصله زمانی بین تعقیب، تحقیق و صدورحکم باعث سوء برداشت در جامعه می‌شود بیان کرد:وقتی که فردی در مرحله اتهام و به عبارت ساده‌تر ابتدایی موضوع است قاضی موظف به صدور قرار تأمین است که لایه‌های گوناگونی را شامل می‌شود.

میرزایی اضافه کرد:طبق قانون و پس از تهیه وثیقه، متهم تا مرحله صدورحکم آزاد است و این فاصله باعث سوء برداشت در چگونگی برخورد با متهم می‌شود.

او همچنین گفت:در مرحله صدور حکم نیز ممکن است قاضی طبق قوانین قضایی ارفاق‌های قانونی (با وجود شرایطی خاص) یرای متهم قائل می‌شود.

رئیس دادگستری اسدآباد بیان کرد:قطعا برخورد دستگاه قضا با سوداگران مرگ ادامه دارد و اینگونه نیست که فضا برای این افراد امن باشد.

میرزایی ادامه داد:باتوجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان به‌عنوان یک شاهراه میانبُر برای قاچاقچیان موادمخدر، دشمن از این اتفاق سوء استفاده کرده و جوانان را هدف قرار داده است.

او  بیان کرد:انتظار داریم، مراکزی که مسئول آموزش و فرهنگ‌سازی هستند بیش از گذشته به وظایف خود عمل کنند.

رئیس دادگستری اسدآباد با توصیه به والدین برای کنترل ارتباطات فرزندانشان گفت:ضروری‌است والدین ارتباط مستمر با نوجوانان و جوانان خود داشته باشند و فضا‌های تردد این قشر را کنترل کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.