هفت صادرکننده برتر استان همدان به مناسبت روز صنعت و معدن، معرفی و از آنان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شب گذشته در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی استان همدان، برترین صادرکنندگان در گروه کالایی چینی آلات بهداشتی، صنعتی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی و کشمش معرفی و با اهدای تندیس و هدیه از آن‌ها قدردانی شد.

ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این مراسم اظهار داشت: کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان همدان در شرایط نامناسب اقتصادی کشور بسیار ستودنی است.

او با بیان اینکه تحریم و کرونا اثرات مخربی بر وضعیت بخش بزرگی از صنعت استان وارد کرده است، افزود: تعدادی از صنایع ماشین آلات خود را وارد کرده اند، اما ماه هاست منتظر شرکت‌های نصاب خارجی چینی و هندی هستند که به دلیل کرونا خلف وعده کرده اند.

این مسئول بیان کرد: تیم اقتصادی استان برای حل و فصل مشکلات و موانع موجود در کنار تولیدکنندگان است، اما بخشی از این مسائل متاثر از شرایط جهانی است که بر بخش تولید و صادرات ما مستولی شده و باید با صبوری از آن گذر کنیم.

پورمجاهد هدفگذاری صادرات استان همدان را در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: بخش زیادی از این هدف محقق شد هر چند به دلیل محدودیت‌های کرونا و مشکلات تعهد ارزی و کارت‌های بازرگانی به طور کامل تحقق نیافت.

او گفت برای امسال نیز همین رقم هدفگذاری شده و برای رسیدن به این میزان صادرات تلاش می‌کنیم و همت فعالان اقتصادی در این جهت حرف اول را می‌زند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز سال ۹۹ را سرشار از موفقیت برای این منطقه دانست و افزود: پتروشیمی هگمتانه پس از ۱۸ سال وارد چرخه مدار شد که محصولی بی نظیر و کاملا صادراتی تولید می‌کند.

حمیدرضا متین از واحد سیب زمینی الوند نیز به عنوان نمونه‌ای از تلاش مجموعه صنعتی استان برای راه اندازی مجدد این واحد نام برد و گفت: فعالیت این واحد صنعتی تاثیر بسزایی در فراوری محصول کشاورزان این منطقه و ارزش افزوده بیشتر دارد.

او ابراز داشت: با تمامی مشکلات سال گذشته نخستین بار در تاریخ استان همدان، یک هزار و ۵۰۰ جواز تاسیس صادر شده است که رشد صنعتی استان را رقم زده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به فرسودگی ومستهلک شدن بخشی از ماشین آلات صنایع استان ابراز امیدواری کرد: با برداشتن تحریم‌ها بتوانیم قوی‌تر حرکت کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.