یک شرکت سهامی زراعی در خراسان جنوبی توانسته است علی رغم وجود مشکلات، برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کند و لقمه نانی را سر سفره کشاورزان و دامداران این مجموعه ببرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در اینجا گام‌هایی برداشته می‌شود که هر کدام آن‌ها نشان از رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد دارد.

صحبت از یک شرکت سهامی زراعی در خراسان جنوبی است که در منطقه سرچاه عماری شهرستان خوسف ایجاد شده و در زمینه‌های مختلف پیشرفت کرده است.

این شرکت سهامی زراعی، هم در تولید و خود کفایی خودی نشان داده و هم باعث ایجاد اشتغال شده است و در زمینه کشاورزی، دامپروری و شیلات فعالیت می‌کند.

کار برای کارگر هست

یکی از کشاورزان شاغل در این شرکت می‌گوید: خدا را سپاس می‌گویم که توانسته ام در این شرکت مشغول به کار شوم و لقمه‌ای حلال را سر سفره خانواده خود ببرم.

او ادامه می‌دهد: در این شرکت، کار برای هر کسی که به دنبال شغل باشد و به آن علاقه‌مند باشد وجود دارد و فرد می‌تواند شاغل شود.

این کشاورز می‌گوید: علاوه بر درآمدی که از فروش محصولات به دست می‌آوریم، از محصولات کشاورزی نیز استفاده می‌کنیم.

اشتغال حدود ۷۰۰ نفر در شرکت سهامی زراعی سرچاه عماری

رومنجانی مدیرعامل شرکت سهامی زراعی سرچاه عماری شهرستان خوسف می‌گوید: در حال حاضر ۲۰ نفر اعضای ثابت این شرکت هستند و ۱۵۰ نفر به صورت تناژکاری و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت اند.

او ادامه می‌دهد: ۴ تن گوشت خالص در طول سال در این شرکت تولید می‌شود که قسمتی از آن به شهرستان خوسف ارسال شده و مابقی به استان‌های فارس، کرمان و یزد صادر می‌شود.

رومنجانی می‌گوید: از سال ۹۹ برای تکمیل زنجیره تولید، ۶۰ رأس گاو به این شرکت آورده شده است و تا پایان امسال بهره برداری از این تعداد گاو صورت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت سهامی زراعی سرچاه عماری شهرستان خوسف بیان می‌کند: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ قطعه بچه ماهی کپور و آمور پرورش داده می‌شوند تا به مرحله صید و استفاده برسند.

او عنوان می‌کند: در این شرکت هزار و ۲۱۴ هکتار زمین زراعی در اختیار داریم و برای ایجاد اشتغال بیشتر، کارخانه فرآوری محصولات و واحد‌های دامداری دیگری را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

مزارعی با تنوع بالای محصولات

جعفری معاون سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در این شرکت سهامی زراعی و در حوزه گیاهان زراعی، بیش از ۷۰۰ تن گندم و بیش از ۱۰۰ تن جو هر ساله برداشت می‌شود.

او افزود: میزان تولید گیاهان علوفه‌ای در مزارع این شرکت، سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن است و بیش از ۲۵۰ تن ارزن نیز به صورت سالانه از مزارع این شرکت برداشت می‌شود.

جعفری اظهار کرد: در حوزه گیاهان باغبانی نیز این شرکت ۵ هکتار زمین در اختیار دارد.

با وجود مشکلات متعدد از جمله حاکمیت گرما بر منطقه و  کمبود آب در این ناحیه، این شرکت سهامی زراعی توانسته با همت و تلاش راه خود را باز کند و در راه تولید قدم های خوبی بردارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۸ ۱۰ تير ۱۴۰۰
دستتون درد نکنه