موهبتی گفت: وضعیت فعلی سیستان و بلوچستان ناشی از توجه نکردن به تذکرات ستاد کرونا و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: اوضاع حال حاضر کرونا در استان از قبل پیش‌بینی و از فروردین نگرانی وجود داشت زیرا یک پیک از کشور عقب بوده و پیک سوم این استان مصادف با پیک چهارم کشور شروع شد همچنین این بیماری در منطقه یک بیماری جدید، نوظهور و جهش‌یافته است.

وی با بیان اینکه هیچ راهی غیر از رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک وجود ندارد افزود: شرایط کرونا در سیستان و بلوچستان حاد شده و در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۲۰۰ نفر مبتلا و ۱۹ نفر بر اثر این ویروس فوت کرده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این میزان مبتلا و فوتی در استان با جمعیت سه میلیونی حکایت از وضعیتی حاد و اسف بار دارد؛ این درحالیست که در کشور پاکستان با جمعیت ۲۲۰ میلیون نفر در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱۵ مبتلا و ۲۰ فوتی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا کنون در سیستان و بلوچستان۵۴ هزار نفر مبتلا و هزار و ۵۷۷ نفر فوت کرده‌اند تصریح کرد: ۴۰ کارگاه عمرانی در استان هم اینک در حال کار است و ما سال گذشته ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح کردیم و امسال نیز ۱۵۰ کیلومتر راه تا نیمه اول سال اضافه خواهد شد.

موهبتی بیان کرد: در حوزه مدرسه سازی پارسال خیران ۲۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع آورده داشتند و دولت نیز ۸۳۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داد همچنین در سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ کلاس درس به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تحویل داده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
بازم انداختین گردن مردم ??? واقعا شرم آوره چرا از چشم مسوولین برگزار کننده انتخابات نمیبینید???? بدون فاصله مردم فقط واسه پای صندوق رای خوبن .. مقصر دولت ک تشویق میکرد مردم رای بدن .. مگه کرونا رفته بود مرخصی موقع رای???
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۸:۳۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
در هر ماه نزدیک به 100 هزار نفر افغانی از این استان بدون رعایت هیچ ازمایش وپروتکلی وارد کشور میشوندانوقت گسترش بیماری به مردم مربوط است ودولت در ان نقشی ندارد?