ابراهیم پروین، استفاده از دستگاه آب تصفیه کن را به دلیل کیفیت نامناسب آب در جنوب غرب خوزستان ضروری دانست.

ابراهیم پروین، مدیر امور آب منطقه جنوب در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: هنگام ورود آب به جلگه خوزستان به دلیل وجود ریز دانه ها در آن ، کیفیت آب ورودی تغییر می کند و آلایندگی های موجود سبب می شود تا شهروندان آبی با شرایط استاندارد را دریافت نکنند ؛بنابراین مردم این مناطق باید همچنان از دستگاه آب تصفیه کن برای تامین آب شرب خود استفاده کنند.

او، دلیل شوری و کاهش کیفیت آب در چند روز اخیر به ویژه در آبادان را تکمیل سد مارد  و همچنین برداشت های بی رویه از آن خواند که باعث شده بود ای سی آب در سد مارد به 6 هزار و 900 و 7 هزار برسد.

پروین ادامه داد: با اقداماتی که انجام شد در حال حاضر ای سی آب در کانال مارد به 4 هزار و 900 رسیده است و با روند کاهشی که در پیش گرفته است انتظار داریم تا در روزهای آینده کیفیت آب نیز بهتر شود.

آبادانی ها و خرمشهری ها در تابستان قطعی آب نخواهند داشت

او با بیان اینکه برنامه ی سازمان آب به گونه ای است که تا 5/3 برابر مقدار مورد نیاز برای منطقه جهت فراهم سازی آب شرب  و 5/1 برابر آب مورد نیاز برای کشاورزی را تامین کنند افزود: تا پایان شهریور بیش از 700 متر مکعب بصورت روزانه از راه سد مارد و طره بخاخ روانه آبادان و خرمشهر می شود تا در فصل تابستان این مناطق  هرگز دچار قطعی برق نشوند.

مدیر امور آب منطقه جنوب در خصوص دلیل کمبود این روزهای آب در منطقه جنوب غرب خوزستان گفت:با توجه به قرار داشتن آبادان و خرمشهر در منطقه ی پایین دست رودخانه، شکستن کانال های توسط برخی افراد یکی از عواملی است که باعث نرسیدن آب به پایین دست می شود.

او، کاشت 30 هزار هکتار شلتوک در زمین های کشاورزی و برداشت بی رویه ی آب از بالادست و خالی شدن مخازن سد مارد را از دیگر دلایل کمبود آب و شوری آن دانست زیرا ناچار و به منظور کنترل کیفیت آب فشار آب خروجی از آن کاهش یافت که در نتیجه به کاهش آب خروجی در پایین دست ختم شد.

برخورد با کشت کنندگان غیرمجاز شلتوک در بالا دست

پروین در پایان در خصوص برخورد با کشت کنندگان غیرمجاز شلتوک در بالا دست افزود:گروه هایی را با همکاری اداره برق، دادستانی شهرستان ها و نیروهای انتظامی برای  پایش کمی و کیفی آب و همچنین برخورد با کشت کنندگان غیر مجاز تشکیل شده است که با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: آب شرب ، قطعی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.