مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از اشتغالزایی ۱۱۱ درصدی در سال گذشته در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در جلسه کارگروه اشتغال استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۱۰ هزار و ۵۰ اشتغال در استان در سال گذشته هدفگذاری شده بود که ۱۱ هزار و ۶۵۳ اشتغال معادل ۱۱۱ درصد ایجاد شده است.

او افزود: اشتغال محقق شده در استان نشان دهنده هم افزایی بسیار خوب دستگاه‌ها و استفاده درست از ظرفیت‌های کارگروه‌ها در استان است.

غنیان هم چنین اضافه کرد: از ۳۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۲۷۰ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد از هدف گذاری پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بر اساس تصمیات اتخاذ شده مقرر شد طرح‌های اولویت دار متناسب با طرح‌های استان به دبیرخانه کارگروه ارسال شود تا پس از بررسی تامین و جذب اعتبار صورت گیرد.

او هم چنین اضافه کرد:مهلت ثبت نام کسب و کار‌های اسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات تا پایان شهریور تمدید شده است.

غنیان ضمن اشاره به ۹۶.۵ درصدی جذب اعتبارات مشاغل خانگی در استان تشریح کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ ابلاع نشده است و در صورت ابلاغ با توجه به شاخص‌ها در شهرستان‌ها تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: سیاست‌های بازار کار در بحث کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای و مهارت آموزی در محیط کار یکی از ظرفیت‌ها برای نزدیک نمودن فارغ التحصیان است که به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی ابلاغ شده است.

شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان میز در این جلسه با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی استان است گفت: افرایش اشتغال و افزایش تولید تراز تجاری مثبت ارزی را برای کشور بدنبال خواهد داشت.

او افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته اهداف برنامه ریزی شده برای اشتغال و پرداخت تسهیلات در سال گذشته محقق شده است.

شریفی نژاد تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در مهلت مقرر طرح‌ها را ارائه نمایند تا بانک‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه هم چنین بر ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای پایدار سازی مشاغل استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار