استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت تبدیل شدن به مرکز استقرار صنایع هایتک و سازگار با محیط زیست را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور، استاندار قزوین در بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مناسبت فرارسیدن روز صنعت و معدن عنوان کرد: استان قزوین با توجه ظرفیت‌های فراوان در حوزه صنعت قابلیت تبدیل شدن به مرکز استقرار (هایتک) صنایع پیشرفته را دارد.

جمالی پور با اشاره به شرایط سختی، چون اشتغال و معیشت در جامعه که از آثار تحریم‌های ظالمانه دشمنانست، افزود: این شرایط متأسفانه ما را در مدل‌های اشتباه توسعه صنعتی در کشور و استان غرق می‌کند، یکی از آرزو‌های من تبدیل قزوین به "های تک سیتی" یعنی شهر پیشرفته صنعتی با تکنولوژی روز دنیا و سازگار با محیط زیست بود.

استاندار تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید مطالعات جدیدی را با رویکرد حفظ ظرفیت‌ها و آینده نگری صورت دهد و زمینه‌های مدل جدید پیشرفته صنعتی را به جای مدل‌های سنتی فراهم کند.

وی در ادامه افزود: در مدل پیشرفته، شرکت‌های دانش بنیان موقعیت‌های بی بدیلی را با رویکرد اشتغال ایجاد می‌کنند.

جمالی پور با بیان اینکه بخشی از صنعت نتوانسته خود را به‌روز آوری کند و به همین علت با چالش‌هایی مواجه شده ایم، افزود: ضرورت دارد حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم ارائه شود تا افق‌های جدید در زمینه رونق صنعت در استان ایجاد گردد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: توسعه صنعت ارتباط مستقیم با امنیت ملی و کاهش معضلات اجتماعی دارد از همین رو باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

جمالی پور با اشاره به دیدگاه عمیق و اعتقادی مقام معظم رهبری به حوزه صنعت افزود: در شرایط تحریم‌های ظالمانه که بخش صنعتی کشور را تحت تاثیر قرار داده است، اتفاق‌های خوبی در بخش صنعت و تولید رخ داده که عملکرد دولت و سازمان صمت در این زمینه شایان تقدیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار