رئیس گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد که برای مقابله با روسیه، واشنگتن باید حضور خود را در قطب شمال افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارل شولتز، رئیس گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن  برای مقابله با روسیه نیاز به گسترش عملیات خود در قطب شمال دارد.

این عملیات می‌تواند شامل آزادی عملیات ناوبری (FONOPS)  باشد که آمریکا برای به چالش کشیدن ادعا‌های دریایی سایر کشور‌ها که آن‌ها را تأیید نمی‌کند، استفاده می‌کند.

 کارل شولتز در این باره گفت: حضور برابر است با نفوذ در قطب شمال و در حال حاضر ما متأسفانه از نظر توانایی‌های خود به عنوان یک کشور کمبود داریم.

این منطقه منابع طبیعی قابل توجهی از جمله ۱ میلیارد تریلیون دلار مواد معدنی، یک سوم گاز طبیعی مایع جهان (LNG) و  منبعی غنی برای ماهیگیری است که به دلیل شرایط سخت هوا و یخبندان، بسیاری از آن‌ها بدون بهره برداری باقی مانده اند.  

همچنین به عنوان جایگزین کانال سوئز یا دماغه امید نیک، پتانسیل عبور زیادی دارد. از آنجا که تغییرات آب و هوایی میانگین دمای منطقه را افزایش می‌دهد و باعث عقب نشینی یخ می‌شود، قدرت‌های جهانی به قطب شمال به عنوان مکان بعدی برای ادعای مالکیت آن نگاه می‌کنند.

شولتز همچنین اظهار داشت: آنچه درباره این مسئله به ما مربوط می‌شود حضور روسیه در این منطقه است. همان نگرانی‌هایی که ما در خصوص دستورالعمل بین المللی مبتنی بر قاعده و الحاق، دولت مدرن دریایی داریم.

او افزود: قطب شمال می‌تواند یکی از این مناطق بالقوه برای انجام عملیات آزادی ناوبری در آینده باشد، اگر در آنجا مزاحمی نباشد.

هیتر کنلی، عضو مجلس نمایندگان نیز گفت: راهبرد ما با توصیف آنچه روسیه و چین در این زمینه انجام می‌دهند پایان می‌یابد، زیرا ما واقعاً قادر به بیان آنچه در این زمینه انجام می‌دهیم، نیستیم.

او همچنین اظهار داشت: آمریکا نمی‌داند چه می‌خواهد. شما نمی‌دانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید و مسئله این است که دشمنان ما می‌دانند چه می‌خواهند. این استراتژی صرفاً واکنش نشان دادن به کاری است که آن‌ها می‌توانند انجام دهند.

رئیس گارد ساحلی با اشاره به اینکه روسیه بیش از یک چهارم تولید ناخالص داخلی خود را از منطقه دریافت می‌کند، اعلام کرد که روسیه دارای یک خط ساحلی قطب شمال بسیار بزرگ است و آن‌ها از حقوق و دسترسی قانونی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار