عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری کاملا با تخلفات برخورد می‌کند و آن را به سازمان نظام مهندسی اعلام می‌کند تا رسیدگی شود.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تفاهم نامه بین شهرداری و نظام مهندسی در سال ۹۹ بیان می‌کند که  خانه‌ها بدون مهندس ناظر مورد تایید نظام مهندسی ساخته نشوند اما به چه دلیل این تفاهم نامه اجرایی نمی‌شود؟ اظهار کرد: این تفاهم‌ نامه را شهرداری تهران تصویب کرده که جزو قوانین بوده و در حال اجرا است. همچنین این تفاهم‌نامه به دلیل نظارت بیشتر سازمان نظام مهندسی جهت اجرایی تر شدن و دقت بالا و آموزش بهتر رسیدگی به تخلفات تصویب شده است، بنابراین ما نمی توانیم قانونی را مصوب کنیم و این کار مجلس شورای اسلامی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا نظام مهندسی به اسم این تفاهم نامه از سازندگان پول زیادی دریافت می‌کند، گفت: این موضوع را بنده تا به امروز نشنیده‌ام، تمام این موضوعات حساب و کتاب دارد و تعرفه مخشصی دارد، این موضوع را که شما می‌گویید پول اضافه‌ای دریافت می‌شود، اولین بار است که می‌شنوم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نظر شهرداری درباره این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: شهرداری کاملا با تخلفات برخورد می‌کند و آن را به سازمان نظام مهندسی اعلام می‌کند تا رسیدگی شود، در ماده ۱۰۰  موارد بسیار زیادی را برای رسیدگی به این سازمان ارجاع دادیم و حتی محکومیت‌هایی هم صادر شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار