مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: شبکه توزیع آب روستای گزن در مرحله واگذاری انشعاب خانگی است و در آینده نزدیک آب در شبکه روستا برقرار خواهد شد.

قاسمی  مدیرعامل آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در پی گلایه اهالی روستای گزن مبنی بر بی‌آبی روستای مذکور گفت: در سال گذشته ۴۱ طرح آبرسانی در سطح شهرستان سراوان با اعتباری معادل ۲۹ میلیارد تومان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت که با توجه به تخصیص زیر ۳۰ درصد، برنامه اجرایی برای آبرسانی به تعدادی از روستا‌ها صورت گرفت.

او  افزود: از جمله می‌توان به روستای گزن که در نزدیکی شهر گشت قرار گرفته اشاره کرد که شبکه توزیع آب شرب آن به طول ۴ کیلومتر اجرا شده است و در مرحله واگذاری انشعاب خانگی است و در آینده نزدیک آب در شبکه روستا برقرار خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تشریح کرد: ۷.۴ درصد مساحت استان را شهرستان سراوان با وسعت ۱۳۹ هزار کیلومتر مربع تشکیل داده است. جمعیت کل سراوان ۱۹۱ هزار و ۶۶۱ نفر است که از این تعداد، ۱۰۰ هزار نفر معادل ۵۲ درصد جمعیت در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

وی در خاتمه اذعان کرد: در حال حاضر از ۲۷۷ روستا ۱۳۱ روستا دارای شبکه آبرسانی و ۱۴۶ روستا فاقد شبکه آب هستند و جمعیت بهره‌مند از تأسیسات آبرسانی در سطح شهرستان ۸۰ هزار نفر است و شاخص بهره مندی از آب شرب ۵۹ درصد برآورد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار