هواشناسی پیش‌بینی کرد: دمای هوا در مناطق غیرساحلی این استان در روز‌های آینده به ۵۰ درجه سلسیوس و بالاتر برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا(پنجشنبه) تا شنبه هفته آینده جهت جریانات در برخی ساعات شمالی خواهد شد که در پی آن ضمن کاهش نسبی رطوبت و شرجی، دمای بیشینه هوا نیز در برخی نقاط استان ۵۰ درجه سلسیوس یا بیشتر خواهد شد.

او افزود: بر این اساس، جمعه ۱۱ تیر و شنبه ۱۲ تیر، دمای هوا در برخی مناطق استان بیشتر نواحی غیر ساحلی  شامل بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس یا فراتر از آن خواهد رسید.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: به سبب افزایش دما، تمهیدات لازم در جهت مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود و مردم برای جلوگیری از گرما زدگی از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.

انصاری ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب در مناطق شرقی استان (منتهی به استان فارس) با افزایش ابر، ناپایداری‌های موقت جوی رخ دهد.


بیشتر بخوانید


کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، آسمان استان را تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد و افزود: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی و فردا بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در اواسط روز گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی کرد.

انصاری گفت: ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در بعد از ظهر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۲۰ بامداد، جزر اول ساعت ۰۶:۳۵، مد دوم ساعت ۱۲:۳۰ و جزر دوم ساعت ۲۰:۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنی کعب
۰۳:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
واقعا حرارت جوی بالاست.