فرماندار شهرستان آباده گفت:با مصوبه کارگروه ساماندهی قیمت املاک و مستغلات آباده میزان افزایش اجاره بها یا رهن واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان تا پایان سال ١۴٠٠ نسبت به سال ۱۳۹۹ حداکثر ١۵ درصد تعیین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زین العابدین نیک مرام  فرماندار شهرستان آباده، بیان کرد: میزان مجاز افزایش نرخ اجاره بها و یا رهن در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۸حداکثر ٣٠ درصد تعیین شده است. 

او، با اشاره به اینکه دریافت هرگونه رهن و اجاره بها خارج از سقف تعیین شده جرم تلقی و در صورت ارتکاب، پرونده به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: هیچ یک از مشاوران املاک شهرستان آباده حق انعقاد قراردادی خارج قیمت مصوب را ندارند و بر روی تمام قراردادهای تنظیمی نظارت جدی می شود.

نیک مرام، ادامه داد: با توجه به استمرار شرایط کرونا، همه قراردادهای مربوط به املاک مسکونی و تجاری استیجاری که اعتبار آن از دوم تیرماه  تا پایان امسال به پایان می‌رسد در صورت نبود توافق طرفین و تمایل مستاجر، به مدت یکسال (١٢ ماه) به صورت خودکار تمدید می‌شود.

فرماندار شهرستان آباده با تاکید بر لزوم اخذ کد رهگیری برای قراردادهای رهن و اجاره افزود: مشاوران املاک ملزم به ارسال یک نسخه از قراردادها به اتاق اصناف شهرستان آباده هستند.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.