مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: برق سه فاز جان نیروی تاسیساتی را در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ گرفت.

دکتر ارتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به مرگ یک نفر بر اثر برق گرفتگی در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ،گفت: مردی ۴۵ ساله برای بازبینی برق مجموعه سوار بالابر شده تا کابل‌های برق موجود در سقف را بررسی و رفع نقص کند که این فرد دچار برق گرفتگی شده و داخل بالابر می‌افتد و پیش از رسیدن خودروی اورژانس جان خود را از دست می‌دهد.

او  ادامه داد: در سه ماهه امسال چهار نفر بر اثر برق گرفتگی در این استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان یادآورشد: همچنین سال گذشته هشت نفر شامل ۶ مرد و ۲ زن بر اثر بی احتیاطی و برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

کمالی اظهار داشت: شوک الکتریکی یا همان برق‌گرفتگی یکی از حوادث ناخوشایندی است که می‌تواند بر اثر بی‌احتیاطی و ایمن نبودن محیط زندگی برای افراد به خصوص کودکان روی دهد.

او افزود: برق گرفتگی با توجه به قدرت و نوع جریان برق و مدت تماس کودک می‌تواند باعث ایجاد لرزشی لحظه‌ای، سوختگی و یا آسیب جدی منجر به مرگ شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: شوک الکتریکی وارده اگر قوی باشد می‌تواند کودک را بیهوش، تنفس او را قطع و سبب تشنج یا ایست قلبی، آسیب به مغز، قلب یا سایر اندام‌ها و حتی مرگ شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.