طرح پیوند آگاهانه دل‌ها «طرح پاد» با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به مرحله اجرا گذاشته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طرح پیوند آگاهانه دل‌ها با هدف تثبیت تصمیم زوجین متقاضی ازدواج که به دفاتر ازدواج مراجعه و فرایند قانونی کار را پی می‌گیرند، تدوین شده است.

در این فرایند زوجین پس از مراجعه یاری برگ‌های را دریافت کرده و با این یاری برگ‌ها ضمن هدایت به مراکز مشاوره معتبر هر یک از زوجین یک جلسه مشاوره تخصصی روان شناختی رایگان و یک جلسه مشاوره با نصف تعرفه‌های مصوب و جمعا چهار جلسه مشاوره روان شناختی را دریافت می‌کنند.

با توجه به ارزیابی‌های اولیه به نظر می‌رسد این طرح بتواند در ایجاد پیوندی مستحکم‌تر در بین زوجین موثر بوده با دریافت این خدمات آغازی خوش در زندگی زناشویی را تجربه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل در بدو ایجاد مسیر حل و مدیریت صحیح آن مورد نظر قرار گیرد.

معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستر استان فارس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه بین زوج‌های جوان، با همکاری سازمان بهزیستی استان فارس، شرکت بیمه کوثر و موسسه بهارنکو برای اولین بار در کشور طرح بیمه نامه‌های روان شناختی تحکیم بنیان خانواده (بیمه نامه حامی) را به زوج‌های جوان ارائه می‌کند.

در این طرح زوجین یکسال از تاریخ شروع عقد، در صورت نیاز از چهار جلسه مشاوره روان شناختی می‌توانند استفاده کنند. در صورت نیاز چهار جلسه تکمیلی مشاوره نیز توسط سازمان بهزیستی استان در قالب یاری برگ‌های تهیه شده ارائه می‌شود.

در حال حاضر زوجین می‌توانند به ۱۱ مرکز مشاوره شیراز، که اسامی آن‌ها در بیمه نامه آن‌ها ذکر شده است، مراجعه و از بیمه نامه خود استفاده کنند.

بر اساس قانون حمایت خانواده و پیشگیری از طلاق در بین زوجین متقاضی طلاق، مراکز مشاوره تحکیم خانواده همکار با دادگستری استان فارس با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی از جمله سازمان بهزیستی استان و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و استفاده از مراکز برتر با ارزیابی‌های خاص به ویژه در بعد وجود نیروی انسانی متخصص در امر ارائه مشاوره روان شناختی تخصصی، مراکز مشاوره تحکیم بنیاد خانواده ایجاد شده است که پس از درخواست طلاق توسط زوجین متقاضی طلاق، این مشاورین طی پروتکل‌های تعریف شده مداخلات تخصصی خود را آغاز و طی جلسات مشاوره تخصصی و در صورت لزوم ارائه خدمات مددکاری و مشاوره حقوقی سعی در اصلاح ارتباطات بین فردی آسیب دیده می‌کنند.

این مراکز مکلفند از نظر دریافت هزینه منطبق با مصوبات شورای مشورتی واحد مشاوره استان عمل کنند که حدودا از نظر ریالی نسبت به سایر مراکز مشاوره نیم بها منظور می‌شود. همچنین زوجینی که تمکن مالی لازم را نداشته باشند پس از بررسی با توجه به حدود تعیین شده برای مراکز مذکور رایگان مشاوره شده، همچنین سازمان بهزیستی تسهیلاتی را در این خصوص اختصاص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار