سخنگوی کرملین در پی حادثه ناو انگلیسی اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه برای دفاع از این کشور هر کاری انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه با کانال خبری روسیه-۲۴، بر تلاش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور، برای دفاع از آن تاکید کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور روسیه دستور شلیک به کشتی‌های ناتو را داده است، گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آماده است هرگونه تدابیری را برای دفاع از کشور اتخاذ کند، اما بهتر است درباره سناریو‌های بد صحبت نکنیم.»

این سخنگو همچنین گفت: «بگذارید از بحث در مورد چنین سناریو‌هایی اجتناب کنیم. بعضی اوقات، کلمات تحقق می‌یابند، بنابراین حتی فکر کردن یا صحبت در مورد چنین مواردی اشتباه است.»

پسکوف در ادامه افزود: «اما همه مردم روسیه همیشه باید به یاد داشته باشیم که رئیس جمهور ما همیشه آماده انجام هر کاری برای دفاع از کشور است.»

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه، دولت روسیه متوجه اهداف انگلیس در پس این اقدام بوده است، گفت: «این حرکت از پیش برنامه ریزی شده و عمدی بود.»

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریمه از سوی ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند. ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود، پس از هشدار  گارد ساحلی به این ناو، هواپیما‌های Su-۲۴M به اطراف آن چندین بمب شلیک کردند و بعد از این حرکت ناوشکن آب‌های سرزمینی روسیه را ترک کرد.

وزارت دفاع روسیه هم اقدام کشتی انگلیس را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد و از لندن خواست که پاسخگوی این اقدام باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
جلوی سگ هار انگلیس و امریکا و اسرا ییل باید ایستادگی کرد .
آخرین اخبار