نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گلستان گفت: رقابت ۳۱ هزار کنکوری در استان با آغاز کنکور گروه هنر همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهدی کاشانی نژاد نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گلستان گفت: پنجشنبه گروه‌های علوم انسانی و ریاضی و جمعه داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون دارند و شنبه هم آزمون گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

کاشانی نژاد افزود: تعداد داوطلبان گلستانی کنکور۱۴۰۰ درمجموع ۳۱هزار و ۵۱۱نفر است که در مقایسه با پارسال ۷۰۸نفر کمتر شده است.

او ادامه داد: ۶۰درصد داوطلبان خانم و بقیه آقا هستند.

کاشانی نژاد اضافه کرد: بیشترین داوطلب از گلستان را با ۱۳هزار و ۷۶نفر (معادل ۴۱درصد از کل)، گروه علوم تجربی دارد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: ناظرین بهداشتی روز قبل از آزمون از حوزه‌ها بازدید کردند و حین برگزاری آزمون نظارت جدی خواهند داشت، تمام حوزه‌ها ضد عفونی شده است و فاصله صندلی‌ها نیز براساس فاصله مصوب وزارت بهداشت خواهد بود.

کاشانی نژاد افزود: همچنین در هر نوبت برگزاری آزمون، حوزه‌ها ضدعفونی و تمام سطوحی که ممکن است داوطلب با آن تماس داشته باشد مجددا ضدعفونی خواهد شد.

او با تاکید بر همراه داشتن کارت شرکت در آزمون به علاوه یکی از کارت‌های شناسایی عکس دار نظیر کارت ملی، شناسنامه و یا گذرنامه گفت: داوطلبان باید هر آن چه در جلسه آزمون نیاز دارند شامل مداد، پاک کن، مداد تراش و سایر لوازم شخصی مثل دستمال و الکل به همراه داشته باشند و بدیهی است که حضور افراد با ماسک الزامی است و داوطلبان به هیچ عنوان نباید موبایل، ساعت هوشمند، پیجر و یا سایر قطعات الکترونیکی به همراه داشته باشند.

کاشانی نژاد اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی از والدین تقاضا داریم بعد از رساندن فرزندانشان و بدرقه آن‌ها به خودرو‌های شخصی یا منزل برگردند و از تجمع مقابل حوزه‌ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.