مدیر تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت:با تولید بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق رکورد تولید در سه ماهه نخست امسال در این نیروگاه شکسته شد.

پژمان اختری مدیر تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، از تولید بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق در سه ماهه نخست امسال در این نیروگاه  خبرداد و افزود: این میزان تولید بیش از ۳۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

او افزود: تولید برق این نیروگاه در خرداد امسال بیش از ۷۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی ثبت شده است.

مدیر تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان افزود: این میزان تولید برق، نسبت به خردادماه سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

اختری در خصوص چگونگی رکورد شکنی تولید برق امسال تاکنون با اشاره به اینکه میزان تولید در فصل بهار امسال نسبت به ۲۸ سال گذشته بی سابقه بوده، گفت: پایداری، تجهیزات، تعمیرات و نگهداری واحد‌های تولید موجب بهره برداری مطلوب در تولید برق امسال شده است.

مدیر تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان ظرفیت تولید برق دراین نیروگاه را ۱۰۰۰ مگاوات حتی تا ۱۸۰۰ مگاوات برشمرد و در این باره ادامه داد: نیاز استان ۶۵۰ الی ۷۰۰ مگاوات است و ما بیش از نیاز استان تولید داشتیم که این موضوع به پایداری تولید کمک شایانی خواهد کرد.

این مسئول درباره توان بیشتر تولید در این نیروگاه هم اظهار داشت: به علت کمبود آب و بارش‌های کم امسال نیروگاه برق آبی در مدار نداریم و نمی‌توانیم از آب‌های سد که برای شرب مردم نگهداری شود استفاده  و آن را به چرخه تولید وارد کنیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.