بهروزی:

آب شیراز نیاز به دستگاه تصفیه خانگی ندارد / منابع آب کوه دراک؛ بهترین آب شیراز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت: آب شیراز بهداشتی است و دستگاه تصفیه خانگی سختی آب را می‌کاهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهمن بهروزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز با بیان اینکه آب شیراز بهداشتی است و دستگاه تصفیه خانگی سختی آب را می‌کاهد، گفت: بررسی کارشناسی آب شرب شیراز توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به شکل برنامه ریزی شده و دائم انجام می‌شود.

او با اشاره به نمونه برداری از آب شرب شیراز به طور مداوم و از ۱۸۰ تا ۲۰۰ نقطه انجام می‌شود، افزود: آب سالم و بهداشتی باید طبق استاندارد‌ها کلر باقیمانده داشته باشد و استشمام بوی کلر از آب، به دلیل اجرای همین استاندارد است.

بهروزی گفت: بیش از ۷۵ درصد از کل آب مورد نیاز شهرستان شیراز از چاه‌ها تامین می‌شود و هم اکنون از ۲۲۷ حقله چاه آب در شیراز ۲۰۰ حلقه آن فعال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت: آب زیرزمینی با توجه به لایه‌های مختلف خاک، حاوی املاح مختلفی است، اما وجود املاح در آب شرب، دال بر غیرقابل مصرف بودن یا غیربهداشتی بودن آن نیست.

بهروزی با بیان اینکه عمق چاه‌های آب در شیراز بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ متر است، گفت: برای حفر چاه‌های جدید، مجوز‌های لازم از آب منطقه‌ای فارس اخذ شده و قرارداد لازم نیز منعقد شده است.

او افزود: آب شیراز در نقاط مختلف کیفیت‌های متفاوتی دارد و بهترین آب در این کلانشهر مربوط به منابع آب کوه دراک است.

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز با تاکید براینکه تابستان امسال علی‌رغم کاهش شدید بارندگی و گرمای زودرس و بالای هوا، برنامه برای قطع آب در کلانشهر شیراز وجود ندارد، گفت: قطع آب تنها در صورت بروز حادثه یا نیاز فنی، با اعلام قبلی انجام می‌شود.

بهروزی با یادآوری اینکه ۱۰۰ درصد تامین آب شرب مورد نیاز وابسته به انرژی برق است، گفت: اگر با قطعی برق و اعمال خاموشی مواجه باشیم، امکان قطع آب هم وجود دارد.

او گفت: تاثیر هر ۲ ساعت قطع برق روی سیستم تامین و توزیع آب شرب بین ۵ تا ۶ ساعت خواهد بود.

هدر رفت ۲۶ درصد آب در شبکه توزیع شیراز

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز گفت: ۲۵ تا ۲۶ درصد از آب در شبکه توزیع هدر می‌رود که بخش قابل توجهی از آن مربوط به انشعاب‌های غیرمجاز خصوصا در حاشیه شهر و مناطق تازه الحاق شده به شیراز است.

بهروزی گفت: با هماهنگی دادستانی، موضوع مقابله قانونی با انشعاب‌های غیرمجاز آب در شهرستان شیراز، به شکل ویژه مد نظر قرار دارد و عوامل اجرایی آبفا با همراهی ضابطان قضایی، نسبت به قطع انشعاب غیرمجاز و تبدیل آن به انشعاب مجاز اقدام می‌کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون شمار اندکی از روستا‌ها در شیراز با استفاده از تانکر، آبرسانی می‌شوند، گفت: طی ۲ سال اخیر با اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای، تعداد روستا‌هایی که با استفاده از تانکر نیاز آب شرب بهداشتی آن‌ها تامین می‌شد، کاسته شده است.

مدیرعامل آبفای شیراز با یادآوری اینکه اکنون ۶ تانکر آبرسانی در این شهرستان فعال است، گفت: سال ۹۸ تعداد ۱۰۶ تانکر آبرسانی در شهرستان شیراز فعال بود و این عدد برای کلانشهر شیراز اکنون صفر شده است، اما برای آبرسانی به بعضی روستاها، متناسب با نیاز، بین ۶ تا ۷ تانکر کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
به آب شهرک آرین هم رسیدگی کنید بدبو هست گاهی وقتها
آخرین اخبار