موهبتی گفت: هم‌اینک با تشدید انتشار ویروس کرونا درسیستان و بلوچستان ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ویژه و معمولی که برای بستری مبتلایان به ویروس کرونا بود تکمیل شده و ایجاد مراکز جدید بستری در دست اقدام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نشست فوق العاده ستاد مدیریت کرونای سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: شرایط کرونا در استان حاد شده و در ۲۴ ساعت گذشته یکهزار و ۲۰۰ نفر مبتلا و ۱۹ نفر بر اثر این ویروس فوت کرده‌اند.

وی افزود: این میزان مبتلا و فوتی در سیستان و بلوچستان با جمعیت سه میلیونی حکایت از وضعیتی حاد و اسف بار دارد؛ این درحالیست که در کشور پاکستان با جمعیت ۲۲۰ میلیون نفر در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱۵ مبتلا و ۲۰ فوتی به ثبت رسیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان وضعیت فعلی استان را ناشی از عدم توجه به تذکرات ستاد کرونا و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه رمضان، تعطیلات نیمه خرداد و همچنین برگزاری محافل قبل و بعد از انتخابات دانست و گفت: هیچ راهی غیر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک وجود ندارد.

وی بر عدم حضور مردم در تجمعات تأکید کرد و گفت: متاسفانه هنوز برخی مراسمات مذهبی و نمازهای جماعت، مراسمات عروسی، تشیع جنازه ها و عزاداری علی رغم ممنوعیت در گوشه و کنار برگزار می شود و عدم رعایت دستورالعمل های ابلاغی این شرایط را در پی داشته است.

موهبتی تصریح کرد: با وجود اقدامات فراوانی که در سیستان و بلوچستان انجام شده از نظر سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر یک‌هزار نفر سیستان و بلوچستان پایین‌ترین تعداد تخت را دارد و به همین دلیل هم‌اینک تمام تخت‌های بیمارستانی ویژه و معمولی که برای بستری موارد کرونا در نظر گرفته شده پر است و در حال ایجاد مراکز جدید بستری در استان هستیم.

وی به محدودیت‌های اعمال شده در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته ۲۲۰ واحد متخلف پلمب شده‌اند اما با اقدامات قهری نمی‌توان آن گونه که باید به شرایط مطلوب رسید بلکه باور و اراده مردم در این زمینه تاثیرگذار و کارساز است.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های این استان نهم و دهم تیرماه با هدف کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری کووید.۱۹ تعطیل اعلام شد.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان؛ با توجه به افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا و به منظور کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت فعالیت تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ نهم و دهم تیر تعطیل اعلام می‌شود.

لازم به توضیح است؛فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از آتش‌نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.