دادگاه فدرال آمریکا جدا سازی اینستاگرام و واتساپ از فیسبوک را رد کرد

به گفته قاضی دادگاه فدرال ایالات متحده، آخرین تلاش FTC برای تجزیه فیس بوک، شواهد کافی را در بر نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از زد دی نت؛ شکایت حقوقی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) به دنبال مبارزه با انحصارطلبی فیسبوک است و قصد دارد اینستاگرام و واتساپ را که زیرمجموعه‌هایی از این شرکت بزرگ هستند، را از فیسبوک جدا کند، اما تلاش‌هایش نتیجه موفقیت آمیزی در پی نداشت.


بیشتر بخوانید


شکایتی که راه به جایی نبرد

این شکایت نامه در دسامبر سال گذشته تنظیم شد و فیسبوک را به خرید اینستاگرام با ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ و واتساپ با ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ متهم کرد. فیسبوک همچنین به تغییر شیوه‌ها و سیاست‌های خود برای بستن API‌های رقبا و انجام اقدامات اضافی برای تخریب و سرکوب کیفیت ارتباطات رقبایش متهم شد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ادعا کرد که فیسبوک سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کند که براساس آن API‌های رقبا فقط به شرطی در دسترس توسعه دهندگان قرار می‌گیرد که برنامه‌های آن‌ها با فیسبوک بلو یا مسنجر فیسبوک رقابت نکند. FTC با طرح این ادعا‌ها خواستار جدا شدن فیسبوک از اینستاگرام و واتساپ برای بازگرداندن رقابتی که وجود خواهد داشت، شد.

دادگاه فدرال آمریکا جدا سازی اینستاگرام و واتساپ از فیسبوک را رد کرد

روز دوشنبه قاضی منطقه جیمز بواسبرگ شکایت FTC را رد کرد، زیرا شواهد کافی برای اثبات داشتن قدرت انحصاری فیسبوک وجود نداشت. این قاضی گفت: "FTC نتوانسته است دلایل کافی برای ادعایش مبنی بر اینکه فیسبوک در بازار خدمات شبکه‌های اجتماعی شخصی (PSN) قدرت انحصاری دارد را اثبات کند. "

هنگام تصمیم گیری، بواسبرگ متذکر شد که اگرچه FTC موارد خاص مختلفی را بیان کرده که ممکن است فیسبوک قوانین فدرال را نقض کرده باشد، اما قوانین تنها زمانی می‌توانند اجرا شوند که یک شرکت در حال حاضر یا قصد استفاده از قدرت انحصار برای اقدام ضد رقابتی را دارد.

دادگاه فدرال ایالات متحده اعتقاد دارد که شواهد کافی برای اثبات ادعای کمیسیون وجود ندارد و فیسبوک در دنیای شبکه‌های اجتماعی انحصارطلبی نیست و ضرورتی هم برای تقسیم این شرکت وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار